+0 به یه ن

دستور استاندار آذربایجان غربی برای تحریف نام اورمیه در جهت سیاست های ترک ستیزی + سند

دستور استاندار آذربایجان غربی برای تحریف نام اورمیه در جهت سیاست های ترک ستیزی + سند

گوناز تی وی: استاندار آذربایجان غربی در راستای سیاست ها و برنامه های نژادپرستی و ترک ستیزی دولت ایران علیه ترک ها، هویت و فرهنگ ترکی و سرزمین آذربایجان جنوبی به ارگان های تابعه دستور داده است که نام اورمیه را تغییر و در در کلیه مکاتبات از ارومیه استفاده شود.

استاندار ارومیه طی مشورتی با رحیم حب نقی رئیس دانشگاه اورمیه که یک فرد خودباخته و در راستای اهداف و منافع فارس ها خدمت می کند دستور به چنین اقدامی داده است.

قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی همچنین دستور داده که در نوشتن نام لاتین اورمیه که اصلش به شکل Urmia می باشد تغییراتی داده شود و از این پس به شکل Urumia  در مکاتبات و کلیه رسانه ها نوشته شود. 

اکثریت مسئولین حکومت ایران در آذربایجان جنوبی خودباخته و وطن فروش بوده و در راستای تامین منافع تهران فعالیت می کنند تا اینکه به امتیازات و غنائم دولتی دست پیدا کنند.

از زمان رضا میرپنج تا کنون دولت های حاکم بر منطقه جغرافیایی موسوم به ایران اسامی ترکی و تاریخی بسیاری از مناطق و شهرهای آذربایجان جنوبی را به فارسی تغییر داده اند. به عنوان نمونه توفارقان به آذرشهر، سرسکند به هشترود، خیاو به مشگین شهر، مغان به پارس آباد، ملیک کندی به ملکان، قوشاچای به میاندوآب، در جهت سیاست های آسمیلاسیون ترک ها و نسل کشی فرهنگی و زبانی این ملت تغییر داده شده اند.

اخیرا هم نماینده اصلاح طلب کرد سویوق بولاغ "مهاباد" از دولت نژادپرست حسن روحانی خواسته بود که نام ترکی گوک تپه را به اسامی کردی و ترکی مورد نظر گروه تروریستی پژاک تغییر دهند.

همدستی سیستماتیک حکومت جمهوری اسلامی ایران و بازوان گروههای تروریستی زیاده طلب درغرب آذربایجان باعث شده است  طی موجی جدید نامهای ترکی غرب آذربایجان را به بهانه سکونت کردهای مهاجر در بخشهایی از غرب آذربایجان به نام هایی که هیچگونه ریشه تاریخی در منطقه آذربایجان ندارد، تغییر دهند.

این سیاست های تغییر نام مناطق به فارسی در جهت محو ترک ها و آسمیلاسیون آنان در داخل قوم حاکم بر منطقه جغرافیایی موسوم به ایران فارس می باشد.

 

 

 

گوناز تی وی

E.H

 

 


http://yanlizbirqiz.blogfa.com http://azyurd.blogveb.com/