بؤلوم : Kenger
سه شنبه 27 اردیبهشت 1390     یازار : Fuzuli
+0 به یه ن

 قارپوز آباد به تاریخ پیوست

به گزارش واحد مرکزی خبر ، با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسى و دفاعى و بنا به پیشنهاد وزارت کشور، با تغییر نام روستای" قارپوزآباد" از توابع دهستان احمدآباد بخش مرکزى شهرستان نظرآباد در استان تهران به روستاى "صالحیه" موافقت کرد. به نوشته یک وبلاگ محلی، روستای قارپوزآباد دارای 3500 نفر جمعیت و جاذبه های گردشگری از جمله فرودگاه آموزشی آزادی، شکارگاه، همجواری باروستای احمدآباد (آرامگاه مصدق) و آب وهوای بسیار زیبا و سرسبز است.

معرفی روستای قارپوزآباد

روستای قارپوزآباد درغرب شهرستان نظرآباد در استان تهران میباشد. دارای جمعیت 3500 نفر می باشد و مردمان بسیارمهربان و مومن در آنجا زندگی می کند. دارای جاذبه های گردشگری ذیل می باشد:

1-فرودگاه آموزشی آزادی در آنجا می باشد.

2-دارای شکارگاه در جنوب می باشد.

3-همجواری با روستای احمدآباد که قبر مصدق در آنجا می باشد.

4-دارای آب و هوای بسیار زیبا و سرسبز

----------------------------------------------------------------------------------------

ملاعلی قزوینی قارپوز آبادی زنجانی
جنسیت: مرد
تولد و وفات: (۱۲۰۹ -۱۲۹۰) قمری
محل تولد: ایران - قزوین - قزوین
شهرت علمی و فرهنگی: فقیه ، اصولی ، رجالی ، واعظ ، ادیب
اصل و محل ولادتش قزوین بود و در زنجان اقامت داشت. او از معاصرین شیخ انصاری بود. مدت پانزده سال در اصفهان در محضر شیخ محمدتقی اصفهانی ، صاحب "هدایهٔ‌المسترشدین" ، شاگردی کرد تا به دریافت جایزه نایل آمد. آنگاه به قزون بازگشت و دوازده سال نزد ملاعبدالکریم ایروانی حضور یافت تا از او نیز اجازه اجتهاد گرفت. پس از آن به تدریس پرداخت. بسیاری از بزرگان همچون حاج‌میرزا حبیب‌الله رشتی از شاگردان وی بود. ملاعلی مدتی در قزوین به تدریس و تألیف و فتوی و ارشاد مشغول بود. سپس به زنجان مهاجرت کرد و به انجام وظائف شرعی پرداخت. دو سال در کربلا اقامت گزید و چون به زنجان بازگشت مدرسه‌ای عالی و مسجدی بزرگ ، مشتمل بر چهارستون بنا نهاده ، تا پایان عمر در آن مسجد به ترویج مذهب پرداخت. وی در زنجان درگذشت و در مقبرهٔ سیدابراهیم دفن شد. به آوردهٔ "الذریعه" (۲۴۸/۵) نام پدر وی ملاگل محمد بن ملاعلی محمد است. از آثار وی: "نظام‌الفرائد فی شرح‌القواعد" ، در هفت مجلد؛ "جوامع‌الاصول" ، در سه مجلد؛ "نوامیس الاصول" در دو مجلد؛ "معدن‌الاسرار" ، در مواعظ ، در پنج مجلد؛ "صیغ‌العقود" ، "رسالهٔ الصید و الذباحهٔ"؛ "السؤال و الجواب من‌الطهارهٔ‌الی‌الدیات"؛ "رسالهٔ فی اصول‌الدین و فروعه"؛ "المتاجر"؛ "مناسک‌الحج"؛ "تفسیر‌القرآن" ، از سورهٔ یس تا آخر؛ شرح "قصیدهٔ" دعبل؛ شرح "تصریف" زنجانی؛ شرح "عوامل" ملامحسن.
منبع : http://vista.ir/article/68011/%D9%85%D9%84%D8%A7%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D9%82%D8%B2%D9%88%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%82%D8%A7%D8%B1%D9%BE%D9%88%D8%B2-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C


آچار سؤزلر : تاریخ,

http://yanlizbirqiz.blogfa.com http://azyurd.blogveb.com/